Sonraki BioShock Oyunu Açık Dünya Olabilir!

bioshock-açık-dünya

Geliştirici Cloud Chamber için birkaç yeni liste, bir sonraki BioShock oyununun gelişmekte olan sistemlerle açık bir dünyada gerçekleşebileceğini öne sürüyor.

2K Games’in sahibi olduğu geliştirici Cloud Chamber Games için birkaç yeni iş ilanı, bir sonraki BioShock unvanının tasarım ve mekaniğe yepyeni yaklaşımlarla açık dünya ortamında gerçekleşebileceğini gösteriyor. Bildirildiğine göre, yeni BioShock girişi birkaç yıldır geliştiriliyor. 2K, Cloud Chamber’ın ilk projesini yayınladığından bu yana, ayrıntılar inanılmaz derecede kıt kaldı. Yeni BioShock’un gerektirdiği birkaç yıl daha yayınlanmayacağından , bu pek de şaşırtıcı gelmiyor. Yine de, bilgiler parça parça ortaya çıktı. Bunların çoğu, Ağustos ayında ortaya çıkan ve BioShock’un önceki Rapture ve Columbia ayarlarından muhtemelen ayrı bir dünya olan ” yeni ve fantastik bir dünya ” ya işaret eden başka bir iş listeleri sayesinde.

Twitter’da bir endüstri analisti olan MauroNL , Cloud Chamber’ın Sera Panoları sayfasında bir avuç iş ilanına rastladı ve bunların bir kısmı  BioShock’un fantastik, yeni dünyasının bir çeşit kum havuzu olacağını ima ediyor. Oyun AI Programcısı, Lider Sistem Tasarımcısı ve Kıdemli Ses Tasarımcısı rolleriyle ilgili toplamda üç numaralı yeni yayın grubu. Lider Sistem Tasarımcısı için iş ilanları, ” ideal adayın ” ” ortaya çıkan bir sanal alan dünyasında oyun sistemlerinin birbirine nasıl bağlandığına ve birbirini nasıl geliştirdiğine dair doğuştan bir algıya ” sahip olması gerektiğini özellikle belirtiyor.

Cloud Chamber’ın diğer iş ilanları da birkaç önemli haber içeriyor. Örneğin, Oyun Yapay Zeka Programcısı , ” kentsel bir kalabalık sistemi ve bazen düşmanca bir yapay zekanın sistemik kabile ekolojisi için ” tasarımların ve uygulamaların detaylandırılması ve sonuçlandırılması gibi görevlerden sorumlu olacak. Bu arada, Kıdemli Ses Tasarımcısı listesi, başlığın anlatı odaklı tutkuları hakkında daha önce toplanan ayrıntılardan bahsediyor.

Bir sandbox dünyasından bahsedilmesi, Cloud Chamber’ın birkaç yıldır geliştirilmekte olduğu bildirilen BioShock’un , franchise’ın ilk iki gezisiyle daha uyumlu olabileceğini gösteriyor. Hem BioShock hem de 2010’un devamı, ana hikaye ilerledikçe oyuncuların az çok özgürce keşfedebilecekleri merkez dünyalarıyla övünüyordu. BioShock Infinite ise oyunculara kapsamı açısından nispeten doğrusal bir deneyim sundu. Bir alan temizlendikten sonra, nadiren geri dönmek için bir yol veya sebep vardı.

Bunu akılda tutarak, dizinin yeni macerasının biraz benzer bir model izlemesi mümkündür. Bu nedenle, bu iş listeleri tam olarak Red Dead Redemption 2’de  oluşturulmuş bir açık dünyaya işaret etmeyebilir. Ancak Cloud Chamber ve 2K’nın mağazada neler olduğunu kim kesin olarak söyleyebilir? Hayranların Columbia’nın arnavut kaldırımlı sokaklarına ilk ayak basmalarından bu yana yaklaşık sekiz yıl geçti.