Valheim Erken Erişim İncelemesi

Valheim, oyuncuların saatlerce keşfetmesini, üretmesini ve inşa etmesini sağlayacak inanılmaz derecede sürükleyici bir viking hayatta kalma oyunudur.

Steam, Minecraft’ın popülaritesindeki meteorik yükselişinden bu yana hayatta kalma oyunları ile dolup taştı  ve bu nedenle biri gürültüyü kırıp kendi adına bir isim yaptığında, dikkat etmeye değer. Iron Gate Studio’dan Valheim , Şubat ayında erken erişimle Steam’de piyasaya sürüldü, Minecraft tarzı oyun mekaniğini bir viking ortamına çevirdi  ve bu süreçte beş milyondan fazla kopya satmayı başardı. Valheim’in popülaritesi yavaşlama belirtisi göstermedi ve başarısını hak ettiği görülüyor.

Valheim, oyuncuları neredeyse çıplak ve ellerinde hiçbir alet olmadan bir çayırda başlatır. Daha sonra oyuncuların elementlerden ve düşmanlardan korunmak için kullanabilecekleri malzemeler binalar oluşturmak için kullanılabilir. Bu, birçok hayatta kalma oyununda bulunan tanıdık bir oyun döngüsüdür, ancak çeşitli nedenlerden dolayı Valheim ile daha çok anlam kazanmıştır.

Belki de Valheim’ın bu türdeki diğer oyunların üzerinde durmayı başarmasının ana nedenlerinden biri, oyuncuları kısıtlayıcı açlık ve susuzluk ölçüleriyle boğmamasıdır. Çok fazla hayatta kalma oyunu, oyuncuları oyunun daha eğlenceli yönleriyle meşgul olmalarına izin vermek yerine durum ölçerlerine  bakmaya zorlar ve bu da neyse ki  Valheim’dan çıkarılır.

Valheim oyuncuları, yemek yiyerek artırabilecekleri temel bir sağlık miktarına sahiptir. Sadece toplam sağlıklarını en üst düzeye çıkarmakla kalmayıp aynı zamanda toplam dayanıklılıklarını artırmak için aynı anda üç farklı türde yiyecek yiyebilirler. Farklı yiyeceklerin farklı etkileri vardır ve neyin ne yaptığını görmek eğlencelidir. Ve oyuncular açlıktan ölmeyeceğinden, yiyecek almak için onları kendi yollarından çekmeye zorlayan bir baskı yoktur. Bu, oyuncuların bir sonraki öğünün nereden geleceğini saplantı haline getirmek zorunda kalmadan açlık sistemi konusunda dikkatli olmalarını sağlar.

Valheim’da yemek bulmak genel olarak kolaydır. Oyuncular, her türlü meyvenin yanı sıra bol miktarda yaban domuzu, geyik ve et için öldürebilecekleri diğer hayvanları bulmak için çok uzaklara gitmek zorunda kalmıyor. Valheim oyuncularının büyük bir yiyecek stoğuna sahip olması çok uzun sürmeyecek ve daha sonra keşif, daha iyi ekipman üretme ve zorlu düşmanlarla savaşma gibi oyunun diğer, daha eğlenceli yönlerine odaklanabilecekler.

Valheim, oyunculara kapıdan çıkıp istedikleri yere gitmek için tam bir özgürlük verir, ancak oyuncular çok fazla girişimde bulunursa, muhtemelen hazır olmadıkları bir alanda son bulacaklardır. Valheim, deneyimin hızını artırmak ve oyunculara oyun boyunca liderlik etmek için biyomlarını kullanır ve bu sırada yavaş yavaş yeni öğeler ve oyun mekaniği sunar. Örneğin, Valheim’daki Meadow biyomu esas olarak malzeme toplamak ve yapı inşa etmek için harcanır, ancak daha sonra oyuncular Kara Orman’a vardıklarında zindanları, devasa trolleri ve cevher yataklarını keşfedeceklerdir.

Oyuncular, karşılaştıkları şeye dayanarak bir sonraki adımda ne yapmaları gerektiğini anlayacaklar. Meadow biyomunu keşfederken, Valheim oyuncuları sadece bıçak ve sopalarla geyik avlamanın çok zor olduğunu anlayacaklar. Bu yüzden ilk yaylarını ve oklarını yapmaya odaklanmaları gerekecek. Başarılı bir şekilde bir geyiği avladıktan ve geyik postu aldıktan sonra, oyuncular deri zırh yapmayı öğrenecek ve bu da Greydwarves ve diğer düşmanlarla savaşmalarını kolaylaştıracak. Bu, daha sonra onları Eikthyr’e karşı ilk boss dövüşüne hazırlayacak ve bunu tamamladıktan sonra, ek oyun fırsatları açan daha da fazla öğeye erişebilecekler.

Valheim, oyunculara her şeyle aynı anda bombardıman edilmemesi, bunun yerine her seferinde tek bir şey öğretilmesi için mükemmel bir  tempoya sahip. Oyuncular sürekli olarak yeni şeyler öğrenirken veya yeni bir işçilik tarifi alırken, bu Valheim’a ödüllendirici bir keşif duygusu veriyor. Bu, Valheim oyuncularının her zaman bir hedefe sahip olmalarını sağlar ve bu da  onları oyunla meşgul tutar ve bazı hayatta kalma oyunlarının geçmişte meşhur bir şekilde mücadele ettiği yön eksikliğini başarılı bir şekilde ele alır.

Valheim’daki ana amaç, haritanın her tarafına dağılmış bossların ortaya çıktığı yerleri bulmak, onları nasıl çağıracağını bulmak ve ardından destansı bir patron savaşında onları yenmektir. Valheim’in boss dövüşleri yoğun ve gerçekten zorlayıcı olabilir, oyuncuları üstlenmeden önce uygun ekipmanlara ve istatistiklere sahip olduklarından emin olmaya zorlar. Oyuncular, boss dövüşlerini biraz daha kolaylaştırmak için Valheim’in çevrimiçi işbirliği sayesinde dokuz kişiye kadar takım oluşturabilir. Valheim oyuncuları ne tür bir dövüşü seçerlerse seçsinler, oyun onları bu belirli beceriler için istatistiklerini yükselterek ödüllendirecek. Yay kullanmak yay statüsünü artırır, yakın dövüş silahları kullanmak bu statü artırır ve bu böyle devam eder. Bu, Valheim’ın böylesine ödüllendirici bir deneyim ve bırakılması zor bir oyun olmasına katkıda bulunan başka bir ilerleme seviyesidir.

Valheim’in içeriği ve oynanışı, tipik bir erken erişim oyununa benzemeyecek kadar etkileyici olsa da, potansiyel oyuncuların farkında olması gereken birkaç ilgili teknik soruna sahip. Valheim, oyuncuların dünyalarını silen büyük bir hataya sahip ve oyunun kendisi, oyuncuları çevrimiçi oynarken karakterlerine erişimlerini kaybedebilecekleri konusunda uyarıyor. Bu hataları oyunla kendi zamanımızda hiç yaşamadık ve oldukça nadir görülen olaylar olduğu bildiriliyor. Öyle olsa bile, bunlar oldukça şiddetli, oyun bozan hatalar ve varoluşları, tüm ilerlemelerini kaybedebileceklerinden endişelenen oyuncuları gergin bırakacak. Valheim’in içerik yol haritası , 2021 boyunca oyuna bol miktarda yeni içeriğin eklenmesini sağlayacak.

 

Daha fazla içerik için tıkla!

Bizleri instagram üzerinden takip edebilirsiniz